Polityka Prywatności

  • Polityka Prywatności Sklepu Internetowego Biedronka

    obowiązująca od dnia 9 stycznia 2024 r.

    Polityka Prywatności została przygotowana przez spółkę Jeronimo Martins Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Kostrzynie (kod: 62-025) przy ul. Żniwnej 5 i jest skierowana do Klientów korzystających z Sklepu Internetowego Biedronka dostępnego pod adresem zakupy.biedronka.pl.

    Ochrona prywatności jest dla nas kluczowa. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Dokładamy wszelkich starań, aby w odpowiedni sposób zabezpieczyć dane osobowe i w przejrzysty sposób przedstawić w jaki sposób z nich korzystamy. Administrator zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z zasadami wskazanymi w niniejszej Polityce Prywatności oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

    Poniżej znajdują się informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych.

    Niniejsza Polityka Prywatności reguluje zasady przetwarzania danych przez Administratora w ramach Sklepu Internetowego Biedronka.

    Zasady, jakimi kierujemy się w zakresie plików cookies wykorzystywanych na stronie pod adresem zakupy.biedronka.pl zostały określane w odrębnym dokumencie Polityka Plików Cookies dostępnym pod adresem https://zakupy.biedronka.pl/regulaminy/polityka-cookies.html

    W przypadku Klientów, będących uczestnikami Programu Lojalnościowego Moja Biedronka, którzy posiadają aktywną Kartę Lojalnościową lub Wirtualną Kartę Lojalnościową lub w ramach Sklepu Internetowego Biedronka założą konto i przystąpią do Programu Lojalnościowego Moja Biedronka, dane osobowe są przetwarzane również na zasadach określonych w odrębnej Polityce Prywatności Programu Lojalnościowego Moja Biedronka.

    SPIS TREŚCI
    I. DEFINICJE
    II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    1. Kto odpowiada za dane osobowe?
    2. Jak się skontaktować z Administratorem?
    3. Jak się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych?
    III. PODANIE DANYCH OSOBOWYCH, CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
    1. Korzystanie z Sklepu Internetowego Biedronka 
    2. Zakupy w Sklepie Internetowym Biedronka 
    3. Uczestnictwo w Programie Lojalnościowym Moja Biedronka
    4. Marketing
    5. Konkursy i promocje
    6. Portale społecznościowe
    IV. JAKIE MASZ PRAWA WOBEC DANYCH OSOBOWYCH?
    V. SKĄD MAMY DANE OSOBOWE?
    VI. JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY DANE OSOBOWE?
    VII. KOMU UDOSTĘPNIAMY DANE OSOBOWE?
    VIII. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH POZA EOG
    IX. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
    X. ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI
    XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  • I. DEFINICJE

    1. ADMINISTRATOR lub BIEDRONKA – podmiot, który ustala samodzielnie cele i sposoby przetwarzania danych osobowych, tj. Jeronimo Martins Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Kostrzynie (kod: 62-025) przy ul. Żniwnej 5, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000222483, NIP: 7791011327, BDO 000004585, kapitał zakładowy: 798.214.120,00 zł, opłacony w całości.
    2. DANE OSOBOWE – wszystkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej bezpośrednio lub pośrednio poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym identyfikator internetowy, IP urządzenia, dane o lokalizacji, dane oraz informacje gromadzone za pośrednictwem Plików Cookies.
    3. EOG – Europejski Obszar Gospodarczy (tj. kraje Unii Europejskiej oraz Norwegia, Lichtenstein i Islandia).
    4. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH (IOD) – osoba, z którą Klient może się skontaktować we wszelkich sprawach związanych z przetwarzanie danych osobowych w ramach Kanałów Internetowych Biedronka oraz Programu Lojalnościowego Moja Biedronka.
    5. KANAŁY INTERNETOWE BIEDRONKI– łącznie aplikacja mobilna „Biedronka”, Sklep Internetowy Biedronka Home, Sklep Internetowy Biedronka, strona pod adresem https://www.biedronka.pl oraz strona pod adresem https://moja.biedronka.pl.
    6. KARTA LOJALNOŚCIOWA– karta Moja Biedronka, wydana przez Biedronkę, opatrzona indywidualnym numerem i kodem kreskowym EAN. Warunki korzystania z Karty Lojalnościowej określa Regulamin Karty Lojalnościowej dostępny pod adresem https://moja.biedronka.pl/regulamin/.
    7. KLIENT – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, na rzecz, której mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub która na zasadach określonych w Regulaminie Sklepu Internetowego Biedronka zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży z Biedronką; Klientem może być również uczestnik Programu Lojalnościowego Moja Biedronka.
    8. KONTO – udostępniana Klientowi zgodnie z Regulaminem Sklepu Internetowego Biedronka, przestrzeń, w której m.in. gromadzone są dane Klienta oraz informacje o jego zakupach w ramach Sklepu Internetowego Biedronka.
    9. PLIKI COOKIES – pliki cookies i inne, podobne technologie to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na komputerze, tablecie lub telefonie komórkowym użytkownika zawierające informacje, takie jak preferencje witryny, status logowania, nazwa strony internetowej, czas istnienia pliku oraz unikalny identyfikator służący do identyfikacji przeglądarki, z której następuje połączenie ze stroną internetową.
    10. POLITYKA PLIKÓW COOKIES SKLEPU INTERNETOWEGO BIEDRONKA – informacje dotyczące zastosowania plików cookies na stronie internetowej zakupy.biedronka.pl
    11. POLITYKA PRYWATNOŚCI – niniejszy dokument polityki prywatności dostępny w Sklepie Internetowym Biedronka
    12. POLITYKA PRYWATNOŚCI PROGRAMU LOJALNOŚCIOWEGO MOJA BIEDRONKA – dokument polityki prywatności określający zasady przetwarzania danych osobowych uczestników Programu Lojalnościowego Moja Biedronka oraz Polityka cookies.
    13. PROGRAM LOJALNOŚCIOWY MOJA BIEDRONKA – program lojalnościowy Moja Biedronka prowadzony przez Biedronkę skierowany wyłącznie do pełnoletnich osób fizycznych posiadających pełną zdolność do czynności prawnych, którego warunki uczestnictwa określa Regulamin Karty.
    14. REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BIEDRONKA – dokument regulujący zasady funkcjonowania Sklepu Internetowego Biedronka oraz innych funkcjonalności udostępnianych w Sklepie Internetowym Biedronka .
    15. REGULAMIN KARTY – regulamin Karty lojalnościowej „Moja Biedronka”, usług świadczonych drogą elektroniczną oraz aplikacji mobilnej „Biedronka”.
    16. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
    17. SKLEP INTERNETOWY BIEDRONKA – dostępna pod adresem zakupy.biedronka.pl internetowa platforma umożliwiająca sprzedaż detaliczną produktów oferowanych przez Administratora oraz świadczenie drogą elektroniczną usług oferowanych przez Administratora, za pośrednictwem sieci Internet, prowadzona przez Administratora, której zasady są uregulowane w Regulaminie Sklepu Internetowego Biedronka .
    18. STRONA INTERNETOWA- strona pod adresem https://moja.biedronka.pl.
    19. UCZESTNIK – uczestnik Programu Lojalnościowego Moja Biedronka przeprowadzanego na podstawie Regulaminu Karty.
    20. WIRTUALNA KARTA LOJALNOŚCIOWA– elektroniczna wersja Karty Lojalnościowej w postaci indywidualnego numeru, a w przypadku karty generowanej (założonej) w aplikacji mobilnej „Biedronka” opatrzona dodatkowo kodem, generowana (założona) w Kanałach Internetowych Biedronki i udostępniona w Kanałach Internetowych Biedronki, zgodnie z Regulaminem Karty.


    Pojęcia pisane wielką literą, a nie zdefiniowane w Polityce Prywatności mają znaczenie określone w Regulaminie Sklepu Internetowego Biedronka.

  • II. POSTANOWIENIA OGÓLNE

    1.Kto odpowiada za dane osobowe?

    Administratorem danych osobowych Klientów i Uczestników jest Jeronimo Martins Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Kostrzynie (kod: 62-025) przy ul. Żniwnej 5, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000222483.

    2.Jak się skontaktować z Administratorem?

    We wszelkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych w ramach Sklepu Internetowego Biedronka, w tym realizacji przysługujących Klientowi praw wobec danych osobowych można skontaktować się z Administratorem za pomocą poczty elektronicznej na adres mojabiedronka@biedronka.pl lub telefonicznie pod numerem (22) 20 534 00.

    3.Jak się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych?

    Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować za pomocą poczty elektronicznej na adres dpo.polska@jeronimo-martins.com . Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych.

  • III. PODANIE DANYCH OSOBOWYCH, CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

    W ramach korzystania przez Klienta z Sklepu Internetowego Biedronka, Administrator zbiera dane osobowe Klienta w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych usług w ramach funkcjonalności Sklepu Internetowego Biedronka, w tym informacje o aktywności Klienta w Sklepie Internetowym Biedronka.

    W ramach uczestnictwa Uczestnika w Programie Lojalnościowym Moja Biedronka Administrator zbiera dane osobowe Uczestnika, który może być też jednocześnie Klientem. Dane osobowe Uczestnika Programu Lojalnościowego Moja Biedronka przetwarzane są zgodnie z Polityką Prywatności Programu Lojalnościowego Moja Biedronka. Zalecamy zapoznanie się z Polityką Prywatności Programu Lojalnościowego Moja Biedronka.

    Dane osobowe Klientów Sklepu Internetowego Biedronka mogą być przetwarzane dla celów określonych w poniższej tabeli. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, choć może być niezbędne celem skorzystania z niektórych funkcjonalności w Sklepie Internetowym Biedronka takich jak np. złożenie Zamówienia, konto w Sklepie Internetowym Biedronka, elektroniczny formularz kontaktowy, brak ich podania spowoduje niemożność skorzystania z danej usługi.

    Zapoznaj się z zasadami i celami przetwarzania danych osobowych w ramach korzystania z Sklepu Internetowego Biedronka.

    1. 1. Korzystanie z Sklepu Internetowego Biedronka

      Dane osobowe Klientów Sklepu Internetowego Biedronka (w tym nieposiadających Konta w Sklepie Internetowym Biedronka) są przetwarzane przez Administratora w ramach korzystania z Sklepu Internetowego Biedronka :

      W tym przypadku podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek może być niezbędne do skorzystania z danej funkcjonalności lub skorzystania z niej w pełnym wymiarze. Zapoznaj się z opisem w pkt 1.1 poniżej, aby dowiedzieć się co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora w zakresie przetwarzania danych na tej podstawie prawnej.

      1. 1.1 Prawnie uzasadniony interes Administratora
      2. Przez prawnie uzasadniony interes należy rozumieć:

        • przetwarzanie danych dla celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami - ochronę praw Administratora;
        • przetwarzanie danych dla celów analitycznych i statystycznych – doskonalenie, rozwijanie i personalizacji funkcjonalności w Sklepie Internetowym Biedronka, dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym Biedronka;
        • przetwarzanie danych dla celu badania preferencji, mierzenia zadowolenia z usług i produktów oferowanych w Sklepie Internetowym Biedronka - rozwijanie gamy oferowanych produktów, usług, doskonalenie obsługi, dostosowanie się do Klienta oraz skorzystania przez Klienta przy wyborze produktu z doświadczeń innych Klientów;
        • przetwarzanie danych w celu realizacji działań posprzedażowych polegających na – zwiększeniu atrakcyjności oferowanych produktów oraz wsparcie w zakresie podjęcia decyzji odnośnie zakupu danego produktu;
        • przetwarzanie danych dla celów zapewnienia bezpieczeństwa, w tym informatycznego – zapewnienie sprawnego i ciągłego funkcjonowania Sklepu Internetowego Biedronka bez zakłóceń oraz poufności, integralności, dostępności, odporności systemów i usług przetwarzania;
        • przetwarzanie danych w celu zapewniania sprawnego funkcjonowania Sklepu Internetowego Biedronka oraz dostosowania go do potrzeb Klientów – zoptymalizowanie sposobu działania Sklepu Internetowego Biedronka oraz rozwijanie funkcjonalności Sklepu Internetowego Biedronka;
        • przetwarzanie danych w celach marketingu, tj. możliwość́ przedstawienia informacji o usługach, produktach i innych świadczeniach Administratora, prowadzenie marketingu poprzez tworzenie potencjalnie interesujących, dopasowanych do potrzeb i zainteresowań Klientów ofert i przedstawianie dopasowanych produktów Klientom, a w konsekwencji - wzbudzania zainteresowania Sklepem Internetowym Biedronka w sposób uporządkowany i dopasowany do potencjalnego zainteresowania oraz zwiększenie sprzedaży usług, produktów i innych świadczeń Administratora jak i promocja wizerunku i marki Administratora, w tym Sklepu Internetowego Biedronka;
        • wykonywanie innych działań mających na celu zwiększenie atrakcyjności Sklepu Internetowego Biedronka; możliwość́ przedstawienia informacji o usługach, produktach i innych świadczeniach Administratora, tworzenie potencjalnie interesujących, dopasowanych do potrzeb i zainteresowań Klientów ofert i przedstawianie dopasowanych produktów Klientom, a w konsekwencji - wzbudzania zainteresowania Sklepem Internetowym Biedronka w sposób uporządkowany i dopasowany do potencjalnego zainteresowania oraz zwiększenie sprzedaży usług, produktów i innych świadczeń Administratora jak i promocja wizerunku i marki Administratora, w tym Sklepu Internetowego Biedronka;
        • w uzasadnionych celach biznesowych Administratora i grupy kapitałowej Jerónimo Martins – prowadzenie działalności w sposób optymalny oraz zgodny z prawem i wewnętrznymi zasadami Administratora i grupy, do której należy, zapewnienie wewnętrznej kontroli i rozliczalności, zarządzanie działalnością biznesową;
        • prowadzenie profesjonalnej i kompletnej obsługi Klienta i serwisu Sklepu Internetowego Biedronka;
        • przetwarzanie danych w celu rozliczeń operatorów logistycznych z kurierami w zakresie odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki;
        • Administrator zapewnia, że takie przetwarzanie nie będzie naruszać praw i wolności osób, których dane dotyczą.

    2. 2. Zakupy w Sklepie Internetowym Biedronka

      Klient ma możliwość dokonania zakupów w Sklepie Internetowym Biedronka po zalogowaniu się do swojego Konta, tj. Klient, który jest uczestnikiem Programu Lojalnościowego Moja Biedronka, jak również bez założenia Konta.

      1. 2.1. Założenie Konta w Sklepie Internetowym Biedronka
      2. Celem założenia Konta w Sklepie Internetowym Biedronka, Klient wypełnia formularz rejestracji i przystępuje do Programu Lojalnościowego Moja Biedronka.
        Podanie przez Klienta danych osobowych w zakresie: imię, nazwisko, adres e-mail, nr telefonu komórkowego oraz Hasło jest niezbędne do założenia i obsługi Konta w Sklepie Internetowym Biedronka i przystąpienia do Programu Lojalnościowego Moja Biedronka. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia Konta. W przypadku niepodania danych osobowych wskazanych w tym punkcie, Klient nie będzie mógł założyć Konta w Sklepie Internetowym Biedronka.

      3. 2.2. Złożenie i realizacja zamówienia w Sklepie Internetowym Biedronka
      4. Celem złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym Biedronka, Klient po zalogowaniu do swojego Konta podaje dane osobowe oznaczone jako obowiązkowe w zakresie adres e-mail, numer telefonu komórkowego lub numer Karty Lojalnościowej lub Wirtualnej Karty Lojalnościowej użyty podczas rejestracji Konta oraz Hasło oraz - w zależności od wyboru sposobu dostawy – adres Klienta i adres dostawy (jeżeli jest inny niż adres Klienta), a Klient nie posiadający Konta podaje następujące dane osobowe oznaczone jako obowiązkowe w zakresie: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu komórkowego oraz w zależności od wyboru dostawy – adres Klienta i adres dostawy (jeżeli jest inny niż adres Klienta), których podanie jest niezbędne do obsługi i zrealizowania zamówienia w Sklepie Internetowym Biedronka, a niepodanie ich skutkuje niemożnością realizacji zamówienia.

        W przypadku chęci uzyskania faktury VAT w związku z prowadzoną przez Klienta działalnością gospodarczą, Klient podaje dane niezbędne do wystawienia faktury na firmę w postaci: jej nazwy, adresu oraz nr NIP. Klient może również zawnioskować o fakturę VAT przeznaczoną dla osoby trzeciej, szczegóły znajdują się w pkt V. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wystawienia faktury VAT w związku z prowadzoną przez Klienta działalnością gospodarczą, a niepodanie tych danych skutkuje niemożnością uzyskania faktury.

        Dane osobowe Klientów w Sklepie Internetowym Biedronka w ramach zakładania i funkcjonowania konta oraz składania i realizacji zamówień są przetwarzane przez Administratora:

  • IV. JAKIE MASZ PRAWA WOBEC DANYCH OSOBOWYCH?

    1. Na podstawie i w zakresie przewidzianym przez RODO Klientowi przysługują prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych takie jak:

    1. prawo do informacji o przetwarzaniu danych (prawo dostępu do danych)– na podstawie złożonego wniosku Administrator przekazuje informacje na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach przetwarzania danych, kategorii odnośnych danych osobowych, informacje o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane są ujawniane oraz o okresie przechowywania danych;
    2. prawo do uzyskania kopii danych - na podstawie złożonego wniosku Administrator przekazuje kopię przetwarzanych danych dotyczących osoby, która wystąpiła z takim wnioskiem;
    3. prawo do sprostowania danych i uzupełnienia niekompletnych danych (z uwzględnieniem celów przetwarzania) - na podstawie wniosku Administrator sprostuje dane osobowe, które są nieprawidłowe i uzupełni niekompletne dane;
    4. prawo do usunięcia danych – na podstawie złożonego wniosku Administrator usuwa dane osobowe w przypadku w którym nie maja zastosowania wyjątki wskazane w RODO oraz, gdy:
      1. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
      2. osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, o ile przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;
      3. osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania jej danych na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub osobę trzecią i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw wobec przetwarzania jej danych do celów marketingu bezpośredniego;
      4. dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
      5. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przeZidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator;
      6. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego z art. 8 ust. 1 RODO;
    5. prawo do ograniczenia przetwarzania danych – na podstawie złożonego wniosku Administrator ograniczy przetwarzanie danych osobowych, w przypadku, gdy:
      1. osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
      2. przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
      3. Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
      4. osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania jej danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora lub stronę trzecią – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
    6. prawo do przenoszenia danych – na podstawie złożonego wniosku osoba, której dane dotyczą ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła Administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, któremu dostarczono te dane osobowe, jeżeli nie mają zastosowania wyjątki wskazane w RODO oraz łącznie spełnione zostały następujące warunki:
      1. przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie umowy oraz
      2. przetwarzanie danych odbywa się w sposób zautomatyzowany;
    7. prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – osoba, której dane dotyczą i której dane są przetwarzane w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania w zakresie w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim, może w każdej chwili wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jej danych w tym celu. W razie sprzeciwu, Administratorowi nie wolno będzie przetwarzać tych danych w celu marketingu bezpośredniego;
    8. prawo do sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania – osoba, której dane dotyczą i której dane są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora lub stronę trzecią może wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania jej danych na tej podstawie. W razie sprzeciwu, Administratorowi nie wolno będzie przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
    9. prawo do wycofania zgody – osoba, której dane dotyczą i której dane osobowe są przetwarzane na podstawie jej zgody może w każdej chwili ją wycofać. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych dokonanego na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
    10. prawo do skargi do organu nadzorczego ds. danych osobowych – osoba, której dane dotyczą i która uważa, że jej dane osobowe są przetwarzane w sposób sprzeczny z prawem ma prawo do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    2. Wiosek dotyczący realizacji praw wskazanych w pkt 1.1 - 1.9 można złożyć:

    • poprzez formularz kontaktowy Sklepu Internetowego Biedronka w zakładce Kontakt;
    • poprzez formularz kontaktowy Sklepu Internetowego Biedronka po zalogowaniu do konta Klienta w zakładce Moje Konto/Moje Prawa.
    • drogą mailową na adres: zakupy@biedronka.pl
    • w formie pisemnej, przesyłając oświadczenie na adres Administratora: Jeronimo Martins Polska S.A. ul. Żniwna 5, 62-025, Kostrzyn
    • telefonicznie pod nr telefonu:(22) 205 34 55

    Z prawa do skargi do organu nadzorczego ds. danych osobowych możesz skorzystać składając skargę bezpośrednio do tego organu, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

    3. Wniosek do Administratora określony w pkt 2 powyżej powinien w miarę możliwości określać czego dotyczy:

      z jakiego prawa chce skorzystać osoba składająca wniosek;
      jakiej usługi dotyczy przetwarzanie danych (np. składanie zamówienia w Sklepie Internetowym Biedronka);
      jakich celów przetwarzania dotyczy.

    4. Administrator zastrzega sobie możliwość zwrócenia się do osoby składającej wniosek o dodatkowe informacje, jeżeli nie będzie w stanie ustalić treści wniosku lub zidentyfikować osoby składającej wniosek.

    5. Administrator zobowiązuje się udzielić odpowiedzi na wniosek w terminie miesiąca od jego otrzymania, a w razie konieczności przedłużenia terminu poinformuje wnioskodawcę o przyczynie opóźnienia. Administrator może przedłużyć ten termin o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter wniosku lub liczbę wniosków

    6. Jeśli Klient przekaże swoje żądanie elektronicznie, w miarę możliwości Administrator udzieli odpowiedzi także elektronicznie, chyba że osoba zażąda odpowiedzi w innej formie, a w przypadku wniosków przesłanych listownie, listem zwykłym na adres wskazany przez wnioskodawcę.

  • V. SKĄD MAMY DANE OSOBOWE?

    1. Dane osobowe zbieramy bezpośrednio od Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego Biedronka i udostępnianych w nim funkcji lub Uczestnika Programu Lojalnościowego Moja Biedronka.
    2. Administrator może zbierać również dane osobowe osób trzecich podane mu przez Klienta lub z mediów społecznościowych. Klient podając w Sklepie Internetowym Biedronka dane osób trzecich może tego dokonać pod warunkiem nienaruszenia dóbr osobistych tych osób trzecich i z poszanowaniem przepisów prawa.
    3. Zbieranie danych osobowych osób trzecich za pośrednictwem Klienta ma miejsce gdy:
      • a) Klient dokonuje zamówienia w Sklepie Internetowym Biedronka z dostawą do innego adresata podając jego imię, nazwisko, numer telefonu komórkowego i adres jako dane do dostawy;
      • b) Klient wybiera opcję „Faktura VAT” i wskazuje dane innej osoby fizycznej prowadzącej jednoosobowo działalność gospodarczą albo innych osób fizycznych prowadzącej działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej.
      • c) Klient w procedurze zwrotu produktów zażądał, aby środki finansowe zostały zwrócone na rachunek bankowy osoby trzeciej. W takim przypadku Administrator gromadzi dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska oraz numeru rachunku bankowego.
    4. Administrator informuje osoby, których dane osobowe pozyskał niebezpośrednio od nich o zasadach przetwarzania ich danych osobowych.

  • VI. JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY DANE OSOBOWE?

    1. Administrator przechowuje dane osobowe w sposób adekwatny i tak długo jak jest to niezbędne do celów, w jakich zostały one zebrane lub, jeśli jest to konieczne, w celu zachowania zgodności z obowiązującym prawem. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania.

    2.Dane osobowe są przechowywane przez:

    • a) czas świadczenia usługi w postaci założenia Konta w Sklepie Internetowym Biedronka lub innych usług w ramach Sklepu Internetowego Biedronka (np. dane przetwarzane będą do czasu ewentualnego usunięcia Konta). Poszczególne informacje mogą być przechowywane dłużej jeżeli są przetwarzane również w ramach innych funkcjonalności i celów opisanych w niniejszym dokumencie;
    • b) czas realizowania zamówienia w ramach Sklepie Internetowym Biedronka. Z racji na wymogi wypełniania obowiązków podatkowych i rachunkowych, część tych danych osobowych Administrator będzie przechowywał przez okres 6 lat, od dnia realizacji poszczególnych umów;
    • c) dane osobowe niezbędne do obsługi reklamacji będą przechowywane do czasu wygaśnięcia uprawnień z tego tytułu;
    • d) dane osobowe udostępnione dla celów kontaktowych z Administratorem będą przechowywane przez czas trwania kontaktu, a później będą archiwizowane przez okres 30 dni od czasu zakończenia kontaktu o ile jest to niezbędne i uzasadnione odtworzeniem treści takiego kontaktu;
    • e) do czasu wycofania wyrażonej zgody (np. dane dotyczące zachowania gromadzone na stronie internetowej za pomocą Plików Cookies, dane o geolokalizacji);
    • f) do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora,

    Okres przetwarzania danych może być dłuższy, jeżeli przetwarzanie będzie niezbędne do ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi z uwzględnieniem okresów przedawnienia odpowiednich roszczeń (np. z tytułu umowy sprzedaży). Dane osobowe po upływie okresu przechowywania są usuwane lub nieodwracalnie zanonimizowane. Ponadto, Administrator gromadzi informacje dotyczące zachowania Klientów, dla celów wysyłania wiadomości marketingowych które Administrator przesyła w formie powiadomień push drogą elektroniczną oraz gromadzi dane o geolokalizacji przez okres nie dłuższy niż okres posiadania Konta chyba, że zostanie wycofana zgoda lub skutecznie zgłoszony sprzeciw wobec przetwarzania danych.

  • VII. KOMU UDOSTĘPNIAMY DANE OSOBOWE?

    Administrator może udostępniać dane osobowe Klientów następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych:

    • a) Usługodawcom świadczącym usługi na rzecz lub w imieniu Administratora (np. agencjom PR/marketingowym, podmiotom świadczącym usługi IT, w tym podmiotom dostarczającym narzędzia teleinformatyczne do obsługi Sklepu Internetowego Biedronka, operatorom usług płatniczych lub operatorom odroczonej płatności, bankom, operatorom logistycznym oraz firmom kurierskim w związku z realizacją zamówienia i w celu rozliczeń między tymi podmiotami w zakresie odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki, operatorom telekomunikacyjnym). W umowach zawieranych z takimi usługodawcami Administrator wymaga przestrzegania obowiązujących przepisów o ochronie danych, a gdy jest to niezbędne zawarcia z Administratorem umowy o powierzenie przetwarzania danych;
    • b) Partnerom biznesowym oraz innym spółkom w grupie kapitałowej Administratora;
    • c) Jeżeli obowiązek taki wynika z obowiązujących przepisów prawa, Administrator może też udostępniać dane osobowe Klienta osobom trzecim, w szczególności uprawnionym organom państwowym

  • VIII. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH POZA EOG

    1. Administrator przechowuje dane osobowe Klientów w ramach EOG. Z racji na lokalizację niektórych naszych dostawców, korzystając z Sklepu Internetowego Biedronka lub naszych usług, Administrator może przekazywać dane Klientów, poza EOG do krajów, których prawo w zakresie ochrony danych osobowych różni się od tego obowiązującego na terenie EOG, w tym do krajów wobec którego nie została wydana decyzja o zapewnieniu adekwatnego poziomu ochrony

    2. W przypadku przekazywania danych osobowych Klientów do odbiorców położonych w państwach trzecich w tym do Stanów Zjednoczonych Administrator będzie je przekazywał wykorzystując mechanizmy zgodne z obowiązującym prawem, które obejmują (1.) zawarcie umowy w formie „Standardowych Klauzul Umownych“ Komisji Europejskiej biorąc pod uwagę okoliczności przekazywania oraz środki uzupełniające po każdorazowej analizie okoliczności towarzyszących przekazywaniu, aby zapewnić, że transfer danych nie ma negatywnego wpływu na odpowiedni stopień ochrony, (2.) przekazywanie danych do odbiorcy położonego w państwie trzecim, wobec którego Komisja Europejska stwierdziła na podstawie decyzji, że państwo trzecie zapewnia odpowiedni stopień ochrony danych, (3.) na podstawie wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą. W przypadku zastosowania Standardowych Klauzul Umownych, Administrator jako podmiot przekazujący dane wraz z podmiotem odbierającym dane dokonają oceny, czy w danym państwie trzecim przestrzegany jest stopień ochrony wymagany przez prawo UE, oraz czy gwarancje udzielone przez Standardowe Klauzule Umowne mogą być przestrzegane w praktyce. Jeśli tak nie jest, Administrator oceni, czy może zapewnić środki uzupełniające, aby zapewnić merytorycznie równoważny stopień ochrony praw osób, jaki zapewniany jest w Unii Europejskiej przez Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych i czy prawo państwa trzeciego nie będzie miało negatywnego wpływu na te środki uzupełniające, zapobiegając ich skuteczności.

    3. W przypadku przekazywania danych do państw trzecich, więcej informacji o istniejących zabezpieczeniach wdrożonych przez Administratora w celu zapewnienia przetwarzania danych osobowych zgodnie z przepisami oraz o możliwościach uzyskania kopii danych lub o miejscu udostępnienia danych można uzyskać kontaktując się z Administratorem na adres: zakupy@biedronka.pl.

  • IX. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

    Administrator stosuje odpowiednie zabezpieczenia, w tym administracyjne, organizacyjne, techniczne i fizyczne mające na celu ochronę danych osobowych Klientów przetwarzanych w ramach Sklepu Internetowego. Zastosowanie środki są odpowiednie do ryzyk przetwarzania danych i mają na celu ochronę danych przed przypadkowym lub bezprawnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem lub uzyskaniem dostępu, wykorzystaniem i innymi niezgodnymi z prawem formami przetwarzania danych osobowych.

    Podmioty trzecie przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora mogą przetwarzać takie dane tylko wtedy, gdy w umowie zobowiążą się do stosowania wymaganych środków bezpieczeństwa i zapewnienia poufności.

  • X. ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI

    Niniejsza Polityka Prywatności może ulec zmianie w przypadku gdyby potrzeba lub obowiązek wprowadzenia takich zmian wynikały z rozwoju funkcjonalności Sklepu Internetowego Biedronka, postępu technologicznego, zmiany stosownych przepisów prawa lub zmian w zakresie przetwarzania danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego Biedronka. Klienci Sklepu Internetowego Biedronka zostaną powiadomieni o zmianach Polityki Prywatności w zakresie przetwarzania danych z wyprzedzeniem 5 dni, przed wprowadzeniem zmian w Polityce Prywatności za pośrednictwem jednej z następujących form komunikacji wiadomość e-mail/wiadomość umieszczona na koncie w Sklepie Internetowym Biedronka (dotyczy Klientów Sklepu Internetowego Biedronka posiadających Konto) lub odpowiedniego komunikatu w Sklepie Internetowym Biedronka. Dokładna data wejścia w życie zmian zostanie każdorazowo wskazana w powiadomieniu

  • XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Zasady przetwarzania danych osobowych określone w Polityce Prywatności podlegają prawu polskiemu.

    2. W Sklepie Internetowym Biedronka mogą znajdować się odnośniki (linki) przekierowujące do stron internetowych pochodzących od podmiotów trzecich. Strony te mogą wykorzystywać pliki cookies lub oferować usługi wymagające podania danych osobowych. Zasady określone w Polityce Prywatności obowiązują jedynie w ramach przetwarzania danych osobowych Klientów w Sklepie Internetowym Biedronka lub osób trzecich w Sklepie Internetowym Biedronka. W przypadku korzystania z innych stron internetowych zaleca się zapoznanie się ze stosowanymi przez te podmioty politykami prywatności i politykami cookies.

100% bezpieczne płatności z PAYU

100%

bezpieczne płatności z PayU

Szybka dostawa w wybranym terminie

Szybka dostawa

w wybranym terminie

Ceny i promocje

Atrakcyjne promocje

znane z Biedronki

Gwarancja jakości i świeżości

Gwarancja

jakości i świeżości

Moja biedronka skorzystaj z promocji

Moja Biedronka

skorzystaj z promocji